Ceny to jeden, jeśli nie najbardziej, kluczowy element tworzenia udanego biznesu hurtowego. Jako importer zabawek sprzedając bezpośrednio klientom na własnej stronie internetowej lub we własnym sklepie detalicznym, możesz zachować ustaloną dla siebie marżę zysku, która często może wynosić 50%.
W przypadku sprzedaży hurtowej firmy będące importerem zabawek zazwyczaj dają detalistom 50% zniżki na zwykłą cenę detaliczną. Silna zniżka polega na umożliwieniu detalistom sprzedaży hurtowej produktu dla klientów, przy jednoczesnym zachowaniu pewnej marży zysku. Oto przykład zdrowej strategii cenowej, w której hurtownia zachowałaby 50% marży zysku na zamówieniach hurtowych i 75% marży zysku na sprzedaży bezpośredniej konsumentowi. Opłacalna strategia cenowa dla sprzedaży hurtowej wymaga od firmy możliwości utrzymania marży zysku przy jednoczesnym oferowaniu detalistom 50% zniżki na MSRP. Dlatego, aby stworzyć odnoszący sukcesy handel hurtowy, musisz być w stanie zaoferować dużą zniżkę od ceny detalicznej tym, którzy chcą sprzedać hurtowo twój produkt.
Czasami może to stanowić różne ryzyko dla małych firm importujących zabawki, w tym nierentowność. Na szczęście istnieją sposoby, aby wycenić swój produkt na sprzedaż hurtową, aby zmniejszyć ryzyko nierentowności. Jednym ze sposobów jest zaoferowanie rabatu na podstawie ilości zamówienia zakupu. W ten sposób detaliści będą zachęcani do składania większych zamówień, aby uzyskać lepszą marżę przy odsprzedaży Twojego produktu. Wiele hurtowni, które prowadzi importer zabawek ustawia nawet minimalne ilości zamówień zabawek, które detaliści muszą kupować, aby przewozić swój produkt.
Decydując się na sprzedaż hurtową produktu jakim są zabawki i przekazanie go do wielu różnych sklepów, możesz czasem napotkać problemy z konkurującymi ze sobą sprzedawcami detalicznymi, którzy podcinają się nawzajem, jeśli chodzi o cenę. Dlatego utworzenie z sugerowanej cenie detalicznej producenta jest ważnym elementem strategii ustalania cen hurtowych przez osobę jaką jest importer zabawek.